Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 20 januari 2012

Så där ja

Då var veckohandlingen gjord
Ett besök på Återbruket avklarat
Resulterade i två deckare, en ljusstake för värmeljus
och så en flaska i klart glas

Lite farligt det där med billigt begagnat
man handlar friskt
saker som inte blivit köpta annars

Nåväl, nu mat, kyckling med naanbröd
sen hemmagjord blåbärspaj
det var årtal sen jag gjorde


Efter detta
?
Kanske läsa klart boken
Kanske göra något nyttigt

Uppdatering kommer

4 kommentarer:

tacksam sa...

hej Malin!
ja jag håller med man handlar LÄTT saker man egentligen inte behöver bara för att det är billigt.
kyckling låter supergott,idag unnade vi oss kebabsallad.katterna har varit hos vetrinären,mer om det i min blogg...

Malin sa...

Ja jag gör ju det i alla fall. Även om jag lämnar saker dit så att det inte blir så mycket mer prylar här, så får jag ju inget för dem när jag lämnar utan jag går ju många gånger back. Visst böcker för 5 kr styck får man bara på loppisar och såna här ställen. Och många saker jag köpt är ju sånt jag har stor nytta av, men behov av, det är en annan sak.
Ja kyckling från igår blev det. Enkel ugnsmat som man inte lägger något jobb på alls egentligen. Passar mej.
Ja jag läste om veterinärbesöket. Gott med kebab

LillaTuss sa...

Skönt att ha alla "måsten" klara så ni nu bara kan vara (å vart kom min rimmande ådra från kan man ju undra)

Malin sa...

Ha ha. Ja du jag är ju så seg så det blir inte mycket gjort alls här. Till jag plötsligt glimmrar till och blir en raket och får gjort mängder på kort tid. Hoppas du mår bättre nu. Här sitts det med huvudvärk