Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 21 januari 2012

Platta katter

Nja jag har inga just nu
men risken att jag får är ju överhängande
om man uttrycker sej fint

Visst katter har små huvuden
får inte plats med nån stor hjärna
Men helt dumma brukar de ju inte vara

Förutom vad det gäller bilar då
Om en bil kör in på min gård, då möts den av 
en flock glada katter.
Till oss ! verkar det som de tänker
lite kollektivt och mysigt så där
Och så rusar de fram

Man får gasa, tuta, rusa motorn
Småningom så kommer man dit man tänkt sej
Hittills utan att platta till nån.

Vad de ska göra med bilen vet jag inte
De gillar att lukta på däcken
att ligga på huven, stå på taket
Allra bäst tycker de om att 
gå in i bilen
eller grävmaskinen
eller hjullastaren, fordonet, kan vi säga
Ett antal hantverkare har fått städa ur katter innan de åkt härifrån

Jag tror inte att de kan köra bil, 
så eventuellt letar de väl nytt boende
i bilen eller hos den som äger den

Ja, detta gäller vissa
Andra vill vara huvprydnad
Tror jag

Inga kommentarer: