Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 11 januari 2012

Inte sovit

Något alls inatt.
Det "drar " småvärker i en axel, måste röra på den för att stå ut
Det kliar i benen, för varmt, sen för kallt
Nu ska jag strax till Arbetsförmedlingen
Att hoppas på att de skaffar mej ett jobb är väl naivt
Jag har funderat på namnet, Arbetsförmedlingen
Förmedling, det brukar betyda att man förmedlar något
Tänk er en stugförmedling där man säger till kunden: 
- Nä några stugor har vi inte, dem får du gå och leta upp själv,
Men du kan få fylla i ett papper eller två här
Ja., jisses. Nu ska jag ta på mej ansiktet

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Shit vilket bra inlägg! Så sant.... så sant! Ta patent på det och gör dig rik på en annonskampanj. Du kan ju alltid börja på FB

Malin sa...

Tack vad glad jag blir