Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 29 januari 2012

Mitt paradis

Vi byggde detta för sådär en 10 år sen. Jag fick en idé om att ungarnas gamla sandlåda kunde bli en bra stomme för ett växthus. Pappa bidrog med fönster och arbetsinsats, jag designade tillsammans med honom. Han har målat också

Så himla gott, jag plockar druvor när jag känner mej lite hungrig eller törstig.

En höstdag, det ser man på rödavinbärshäcken bredvid växthuset

5 kommentarer:

LillaTuss sa...

Alltså... det där måste vara det vackraste växthus jag nånsin sett.

Malin sa...

Oj tack.
Ja det är ju pappa som byggt det och han som sparat fönster. Jag är så himla tacksam för att ha det. Bor därute hela den varma säsongen och en bit av den kalla med.
Färgen har jag valt ut, den passar så bra till grönskan.

Malin sa...

Får jag jobb snart så ska jag köpa korrugerad plast till taket. Det består av fönster det med, men det började läcka så vi fick täcka med en presenning. Bättre med ordentligt tak

tacksam sa...

hej malin!
oh,vilket UNDERBART växthus!!
det kan du vara stolt över!
ha en bra söndag!

Malin sa...

Tack

Ja jag är både stolt och glad över det.
Det är väl bara när jag ska skura det som jag inte är lika lycklig
Ha en bra kväll