Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 27 januari 2012

Mina huliganer

Jag lever ju en kattflock. För jag gillar katter
Fast jag är allergisk. Så de bor inte härinne hos mej
Innan ni går i taket så kan jag säga att de har ett eget rum i källaren, med värmefläkt, bäddar med hö och hyllor med egna filtar i. Hyllorna är till för mina saker egentligen, men det beror på vem som ska bestämma. Det är oftast inte jag.
Men, ibland är jag beredd att ge bort dem till en fabrik som testar smink på djur, eller liknande
Som i förrgår. Jag var till samhället ett ärende. Kommer hem och ser att ytterdörren står öppen.
Jag hade stängt den, det vet jag.
Går in och möts av........
Ja herregud, katter överallt. De hade vält ut blommor, de hade skrivit på datorn, eller surfat, jag säg ju i ärlighetens namn ingen text. Däremot såg jag en ruta jag aldrig sett förut och förmodligen aldrig kommer att se igen heller. Synd, för den kan bli användbar
Vidare så hade de " diskat " all disk. Tur och träff att ingen skar av sej tungan. Komposthinken var utvält och det var kaffesump över en stor del av köksgolvet. ja där det inte var jord då.
En katt satt i fönstret och blev rätt så förnärmad när jag lyfte ut honom. En placerade sej på micron, andra under min säng och några andra igen inne i rummet som gud glömde. Det ska sägas att alla är inte helt tama, de går inte gärna längre än en meter ifrån mej när jag är ute, men de vill inte att jag lyfter upp dem. En sån blev kvar här inne. Tog en del trix innan jag fick ut honom. Birger, min stora kattmadam, lyckades jag lura så hon kom fram för att kela och hon har inte pratat med mej sen dess.
Värdelöst med katter som lärt sej öppna dörrar

Inga kommentarer: