Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 18 januari 2012

Att gå är en favoritsyssla
Skulle man inte kunna tro om man visste
hur lite jag faktiskt har gått senaste tiden

Men, ändå. Så är det
Tog mej en promenad på eftermiddagen idag
Hur lång?
Ingen aning. Stegräknaren startade inte
men det tog två timmar
Fast då stannade jag för ett längre och ett kort
telefonsamtal. Ett rätt kort samtal med ett gäng grisar
Och ett längre med en av mina lastbilschaufförer

Så räkna en och en halv timme då
Då bör det ha varit 7,5 km
Ska få fart på räknaren
Den är ju fasen ny

Inga kommentarer: