Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 5 januari 2012

Detta att man gör något fem i tolv

Får ju en verklig innebörd här i huset just i detta ögonblick
Klockan är fem i tolv ( på natten) och jag lagar middag.
Dygnet är ju upfuckat, men det är inte bara därför. Jag fastnade vid en film ( som jag sen ändå inte såg slutet på ) Kycklingen var ihopfrusen i en jätteklump som knappt gick in i micron och som sen tog en evighet att tina såpass att det gick att ta i sär filéerna. 
Jag gillar inte att laga mat, jag är bra på det, men jag utsätter det gärna och då kan det bli så här sent.
För att slippa undan så mycket som möjligt så lagar jag mat för flera dagar varje gång.
Idag blev det kycklingfiléer som jag brynte lite i smör ( behövs inte eg men det ser finare ut och ger lite smak också ) Sen så lägger jag dem i en form, häller över grädde blandat med kajennpeppar, salt och mycket vitlök. In i ugnen 200 grader i sådär 30 minuter. Man får sticka i dem lite och kolla. Jag äter detta med Naanbröd, vitlök och korianderkryddat.
 Efterrätt blir en blåbärspaj som jag inte gjort själv, ska för första gången testa en köpt sådan. Med vaniljvisp. Och kaffe såklart