Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 26 januari 2012

Alla mina saker

borde sitta fast runt halsen på mej
Hur ofta får jag ringa min mobil för att den har kommit bort?
Jag handlar, och glömmer kvar en del i bilen, som ju inte är min då
Det innebär ju att den som kört får åka tillbaka hit
Idag lastade jag ur bilen och gick in
Allt var med
Eller inte 
Efter en liten stund ringde telefonen
- Saknar du något eller ?
Nejdå, jag har allt. 
- Jaså du. Så du saknar inte din väska då?
Korven, hur kunde jag glömma honom? han är ju inte liten precis. Han rymmer ännu en väska och lite till. 
Men så här är det. För en tid sen så var jag på Ica och handlade. Så vidare till Lantmännen
Väl där får jag ett samtal. Från Ica. Hej du Malin, saknar du något? Näääe ?
Inte ? Näejoo, min plånbok ??  Och jodå det var så plånboken låg vid kassan och hade så gjort den senaste timmen.
Börjar jag bli gammal? Jo det är ju så, men detta är inte något som hänger ihop med det inte.
Jag var inte mer än 24 när jag var och handlade med alla tre ungarna, gick runt och plockade ihop det jag skulle ha. Kom så småningom till kassan och väl där kändes det som om något saknades?
Visst fan, yngsta barnet, min lille son som låg i sin vagn och sov. Jag hade ställt vagnen på ett bra ställe, mjölkkylet, och gått runt utan barnvagn och handlat vidare. Ja ja jag kom ju på det innan jag kom hem
Nu kom min svärson med Korven. Får se vad jag glömmer nästa gång

Inga kommentarer: