Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 12 januari 2012

Fas 3

Borde jag inte skriva om
Jag blir så jävla arg bara jag 
tänker på´t

Den som tror att detta är något bra, positivt
har inte en aning om vad det handlar om

Slavarbete
Jobba för inget, eller något lite
göra samma jobb som de andra
de som tjänar riktiga pengar

Om jag skulle hamna i fasan
då skulle jag få jobba för mina socpengar
40 timmar i veckan
På ett riktigt jobb med riktiga uppgifter

Så ska det inte va
Nä det ska ju inte det
Men så är det, för många

5000 per person och månad får den som 
som står som anordnare av fas3 plats
Rätt mycket pengar
Mer än många av de som jobbar i fasan får

Många företag finns enbart pga av fasan, de föddes när fasan föddes
Om fasan dör så dör de också

Mer följer, jävla skit.......

2 kommentarer:

thejeanettishway sa...

fan va bra skrivet!
har också tänk på detta plus alla praktikplatser jag haft där jag gett järnet för att...?
EN gång ledde det till lite anställnig.
på mitt livs roligaste jobb... men men...

Malin sa...

Tack. Jo du detta är mitt röda skynke.
Jag har suttit i livliga debatter med folk som anser att fasan är något bra, som främjar människor, deras framtidsutsikter, hälsa mm
Jag blir bara förbannad