Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 12 januari 2012

Potatis

- Du måste äta potatis, säger mamma till mej
Vi pratar mat. Jag berättar om vad jag ätit
Kotletter i ugnen, tunt skurna, med en blandning av grädde, soja och sambal olek på
Såå gott ( 175 grader en timme ungefär )
- Men hade du inga grönsaker? undrar hon
- Nä det förstör den här rätten, svara jag.
- Men vad hade du till då? 
- Nudlar
- Ingen näring i nudlar
- Säkert lika mycket som i pasta eller ris
- Du måste äta potatis, du behöver c-vitamin
- Jag äter riktig c-vitamin, inte kokt
- va? 
- Ja, frukt. Kiwi, mycket c-vitamin och färsk
- Jag gillar inte Italiensk Kiwi'
- Nä, men det gör jag ( och det är jag som äter dem ) 
- Morötter, det ska du äta, bra för ögonen
- Ska jag stoppa dem i ögonen?
- Nä det är bra att äta morötter, antioxidanter, är det i dem.
Och jag fyller 48 år nästa gång kära mor

4 kommentarer:

thejeanettishway sa...

då är vi årsbarn!!!

Malin sa...

Ja, 64;orna rockar fett

LillaTuss sa...

Dessa mammor som vill så väl att de ofta vill för mycket

Pssst!!! 65:or är inte heller så dumma ;)

Malin sa...

Nä de är ju inte det