Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 1 januari 2012

Ett jävla

tjatande om snö
 -   Oh om det bara ville snöa.
 -    Kan det inte bli snö nån gång?
-  Det blir ju ingen vinter utan snö.....

Så jäkla fort de glömmer hur de klagade förra vintern
Och vintern före den.
Då var det förbanne mej inget kul med snö
Låt det gå en vinter utan snö, vad spelar det för roll?
Väldigt liten risk att åka av vägen, halka när man är ute och går
Det känns helt rätt att den här vintern är grön.

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Mig spelar det kvittar men föredrar helt klart en snöfattig vinter. Å på tal om väder... Hur ORKAR folk gnälla år ut och år in på något som man absolut inte kan påverka?

Malin sa...

Jo men visst. Jag tycker det kan va så skönt med en vinter utan snö. Då kan jag fixa i trädgården och jag kan vara ute och gå utan att konstant va rädd för att ramla. Förra vintern var det så halt att jag knappt var ute alls, året innan vadade jag runt i snön och tog kort. Jag gillar snö, men det har som sagt varit två kalla, snörika vintrar i rad nu. Då kan vi ha en grön en också