Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 16 januari 2012

Öppna förskolan

Så där ja
En dag på Öppna förskolan piggar upp
Hade kanske tänkt mej att hitta en överbliven unge där
men nä
fanns ingen
Men där fanns en del trötta mammor
så om jag bidar min tid.........


Loppan var på gott humör
Nästan hela tiden
Vi kollade på den där konstiga bebisen
den som bor i spegeln
i alla speglar, faktiskt
Vi smilade till den och vinkade lite
Sen skrämde vi den


När det var klart så åkte vi till
Happy Price
Bästa stället
Jag fick köpt mej några fler ljusslingor
Tre stycken faktiskt och
en torrmopp. Med refill. Så gott. Äntligen
Vad mer? En snygg retrotermos, dansk design

Glömde nästan det roligaste
Spöken som lyser i mörkret.
De fäster på tex ett fönster och lyser på natten
Bilder kommer

Ja sen åkte vi hem då
Då var Loppan ledsen, trött
Somnade på min grusväg
gungar bra där
Det och rock på radion gör susen








Inga kommentarer: