Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 27 januari 2012

All motion på en gång

Ja, det bidde så, nästan
Igår, onsdag, så skulle jag på möte med Länsförsäkringar.
Jag tror inte de såg mej som den kund de ska slåss för att få som guldkund, precis
Men de är mitt försäkringsbolag och jag gillar dem ändå

Nåväl det var dryga 5 km fram och tillbaka.
Dessutom så gick jag en hel del när jag väl var i samhället så vi säger 6 km där då

Jag kom hem, drog på mej bekväma byxor och en annan jacka och gick ut på promenad med Lillstrumpa och Loppan. Enligt Lillstrumpas stegräknare så gick vi nästan 7 km. Men jag tror att 6,2 stämmer bättre.
Nåväl, det var backigt och snöigt, så det kändes som 3 mil.

Sen var det dags för styrketräning
Kapten K kom samtidigt som vi andra kom hem
Så jag bytte bil och...
eller nej, jag lyfte in två stora tjockskärmar, en dator och en micro i KaptenKs bil
Sen åkte vi hem till henne och där bar vi en massa smått och gott nerför trappan, sprang upp, hämtade mer och ner igen. Kan det räknas som step up? ( och ner då)
Så lyfte vi en tjocktv. Från en bänk till golvet. Så jag kunde skruva isär bänken
Minns när jag skruvade ihop den en gång i världen.
Nu hamnade den i bitar i en bagagelucka. Lite frustrationer tog jag ut på den också, slog sönder lite
Så åkte vi till tippen, fem i fyra, nästan stängt. Men vi fick slängt allt. Och burit det igen då.
Sen handlade vi lite och så hem. Så ont i kroppen jag hade. Och i huvudet. Fast det beror ju på mensen, före, under och efter har jag migränliknande huvudvärk. Jag hörde på tv:n under några timmar sen tuppade jag av i min goa säng.Skönt att bli av med skit


4 kommentarer:

thejeanettishway sa...

jösses... mer än vad jag gör på en vecka juh...
pigg är jag bara på morgon och förmiddag.
och mensmigrän - jo tack...
jag håller alla tummar och tår för å slippa i morgon då vi ska ha big bang här i "stugan".
kram till bohuslän från dalsland//

LillaTuss sa...

Svar: Blir nyfiken som attan när du skriver att du har en bekant här. Brukar du hälsa på?

Malin sa...

Nej jag har aldrig varit i Västervik.
Vi har bara setts här och det är längesen nu. Men vi snackar via fejjan ibland

Malin sa...

Ha ha ja det var en intensiv dag
Jag halvsov hela kvällen i soffan sen. Jag kan sova 10-16 timmar per dygn om jag tillåter mej och pigg minns jag inte hur det känns. Skulle jag ha nån form av energi så är det kvällstid, eller på eftermiddagen. På morgonen går det enbart på vilja
Ja för tusan ingen migrän imorgon inte, kramar