Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 16 januari 2012

Det finns så korkade människor

så det är inte klokt. Jag satt på Familjeliv.se och läste. Det är ett forum jag hänger på dagligen, diskuterar allt från relationer och ekonomi, till misshandel
Under just rubriken misshandel har en tjej ställt en fråga
Vad ska hon göra ? Hon tror att det pågår misshandel i lägenheten ovanpå hennes
Jag svarar att hon kan försöka med att prata med kvinnan som bor där, om hon får tillfälle, eller ringa polisen nästa gång hon hör något

En annan skribent skriver: ring polisen

Så kommer då den korkade personen in och skriver:



hej
Jag hade samma men gick ner och sa till det kan man inte höra på. Sen blev där lugnt. Men du ska ringa polisen du kan vara anonym om du hör det. 
 
Så att så länge inte grannarna blir störda så är det ok ?
Jag gick in på den här personens profil och där beskriver hon att hon är en kvinna som stöttar misshandlade kvinnor sen 10 år tillbaka och som har utbildning i psykologi. Hon länkar också till sin blogg där jag varit och läst tidigare utan att bli imponerad.
Idioter det finns. 
Hoppas att ingen vänder sej till henne bara
 
 Mina svar till damen ifråga

Ja du är ju rolig
Så då slutar han att misshandla då
Eller gäller det bara att du ska slippa höra?

När hon är död sen så står du framför tvkameran och säger, Gud så hemskt, inget hörde vi heller
 
 
Nä nu blir jag faktiskt riktigt förbannad
Gick in på din profil och där presenterar du dej som en person med utbildning i psykologi och som stöttar kvinnor som råkat ut för misshandel

Har även kollat din blogg vid tidigare tillfälle och jag hoppas att ingen söker din hjälp
 Inlägget ovan  var något av det mest korkade jag läst någonsin


2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Bra jobbat tjejen! Håller med om att det finns idioter till allt

Malin sa...

Tackar, väntar på att hon ska replikera bara