Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 26 januari 2012

Åka bil

Det hör inte till min favorit sysselsättning, precis
Jo någon enstaka gång kan jag njuta
Gärna på kvällen om det regnar och jag har bra musik igång
Eller om jag sitter på en buss på kvällen
Då kan jag gilla det riktigt bra
Men som idag då


Lillstumpa skulle köpa lite saker av en fd lärarkollega till mej
Hon hade pratat med hans fru och fått vägbeskrivning
Den följde vi
Tror jag
Men vi kom fel
Flera gånger


Vi hittade, fast inte dit vi skulle
Små jävla krokiga vägar hit och dit
Jag blev åksjuk såklart, fick kliva ur och ta luft
Äta en liten något, dricka vatten
In igen, åka med nedrullad ruta. Kul
Not ! 
Ja ja vi hittade till slut
Fick en härlig kram av kollegan och Lillstrumpa fick sina saker
Fick verkligen bita ihop på hemvägen
Men det gick. Jag vann
Den här gången

Inga kommentarer: