Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 21 januari 2012

Fluff

Mat idag
Varma mackor med tonfisk och ja
typ sufflé

Vitt bröd, smöra
rör ihop tonfisk med tex citronpeppar
( här kan man såklart blanda hej vilt )
Vispa ett par äggvitor till hårt skum
Blanda i nån matsked, eller två, majonnäs
försiktigt
bred ut den smeten över tonfiskmackorna
Grädda i 225 grader till de får en brunaktig ton
Njut.
Inte mitt recept, såklart mammas

2 kommentarer:

tacksam sa...

hejMalin.
du det låter gott med varma mackor.

Malin sa...

Hallå, ja det är alltid gott med varma mackor, tycker jag. Men de här är mer än goda. Min mor är mycket duktig på att både laga mat och hitta på maträtter