Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 7 januari 2012

I går

skulle vi åka och handla
Lillstrumpa hade fastnat i telefonen och var sen
Det var inte det enda ställe hon fastnade på

Kapten K körde upp gräsmattan häromdagen
Så blir det när man ska vända med bilen här och hon är inte ensam om detta. Hela den gräsmattan är full med spår.
En del av dem är från Lillstrumpas bil
Nu är det djupa spår från hennes bil

Tog en bra stund för mej att gräva loss bilen. Var ju tvungen att byta till arbetskläder också
Vi var nog en timme senare till affären än vad vi räknat med.




                                            Gott man har ordentliga arbetskläder
                  Jag har en plan för just den gräsmattan, hoppas att mina prinsar kan hjälpa mej med det

3 kommentarer:

LillaTuss sa...

Har din plan något med asfalt att göra kanske :)))

Nettan sa...

hej Malin!
gud va kul att se hela dig på ett kort!
ni verkar ha slitit ett tag med bilen.
hoppas ni kom iväg någorlunda rena till affären!
fina byxor!
kram och ha en bra dag!

Malin sa...

Nja inte asfalt, men att skala bort gräset och grusa upp en vändplan. Jag har ju en jättestor gårdsplan egentligen, men den här gräsmattan behövs för att vända på.

Ja vi slet en stund, men detta var inget mot vad jag varit med om. Jisses vad en bil kan fastna.
Byxorna fick jag av min fd svärson, han vägde ungefär dubbelt så mycket som jag, men det är bra, då kan jag dra dem utanpå vilka kläder som helst. Du må tro jag har haft nytta av dem