Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 4 januari 2012

driverumemejeller

sa han och tittade ilsket på mej
-  Nä, jag menar vad jag säger, svarade jag. Jag tycker att du gjort bra ifrån dej.  
- Förra provet hade du ett rätt, nu hade du tre. Det är ju jättebra.  Nästa gång har du kanske fem rätt. 
Och det hade han, kanske inte exakt fem, men han steg stadigt på poängskalan efter det här samtalet. Från IG till G. Han gick ut nian sen med G och det var också det betyg han fick på nationella provet. Jag vet, det var jag som rättade det.
Hans mamma sa till mej att engelska var det enda ämne han gillade.
Från att ha avskytt det ja.
Stärker min tes om hur viktigt det är att få lyckas.
Gillade han mej? Tror inte det. Men det är oviktigt i det här sammanhanget. 
Han gillade mina metoder och min undervisning.

Inga kommentarer: