Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 31 januari 2012

Familjen Annorlunda

Såg jag på idag
Varje gång jag kollar så längtar jag efter fler barn
Eller barn här hemma, alltså i mindre storlek
Inte för att jag inte tycker om att ha mina egna här men
Fasen nu blev det rörigt

Så här då: Jag gillar verkligen att ha mina ungar hemma, men det jag saknar när jag ser på Familjen annorlunda är det där med att han mindre barn här, rutinerna runt det, alltihop
Jag hade ju en tanke om att ha så där en sex ungar i alla fall. Det är ju rätt kört nu
Eftersom det inte fanns nån kö med eventuella pappor att plocka ur, så.......

Fast på sätt och vis kanske det är bra. Min kropp var rätt slut efter de graviditeter jag faktiskt gick igenom
Skulle det ha blivit fler barn så hade jag fått dra åt livmodern med ett cerklage. Och förmodligen varit stilla.

Och när programmet är slut så känns det inte så akut för min del längre :)

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Efter att ha sett ena familjen på IKEA är jag glad att jag bara har ett barn och därmed alla sinnen i behåll ;)

Malin sa...

Alltså där fick jag lite känslan av att de hade noll koll och att de tyckte att deras ungar kunde flänga runt som de ville. never hade mina barn fått hoppa runt på det sättet. Nu hade jag ju bara tre små, men de var med överallt, verkligen överallt