Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 15 januari 2012

Återbruket och Lantmännen


Två ställen som jag besöker minst en gång varannan vecka. Oftast är jag där varje vecka
På Lantmännen, eller Granngården heter det väl, köpte jag de första fröerna. Pelargoner ska sås tidigt.
Imorgon ska jag försöka hitta såjorden i växthuset. Katterna har lyckats ta sej in och de har rivit ner en hylla.
Så nu ligger allt som var på hyllan utspritt bland fuchsiorna och hyllan ligger ovanpå alltihop


 Behövde jag mer saker? Nja vi var på Återbruket och mamma hade hittat det här sminkbordet
Perfekt för en sminknörd. Allt på ett ställe. Nu ska det slipas och oljas med teakolja så ska det få en plats i Rsgg.

Köpte ett par skålar, eller ugnsfat också. Den här blir väl lämplig till paj  
Ugnsfat med lock gillar jag

Så åkte jag till Lillstrumpa och åt middag. Loppan var en aning blyg först.

Fin i pappas keps

Efter en stund var allt ok och vi kunde busa som vanligt

Hon fixade mitt hår. När jag sen fixade tillbaka det så som jag hade tänkt mej, så kom hon farande i gåstolen och fixade till det på sitt sätt igen. Så det så!

Lilla damen får krullor. ärvt från både mammas och pappas sida. Kanske kommer hon en dag säga detsamma som Kapten K gjorde när hon var liten: - Jeg vil ikke ha kröller


Inga kommentarer: