Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 1 december 2011

Tidelipom

Kroppen mår uselt, inga nyheter där. Men jag är glad ändå. Jag är fri, en fri människa som gör som hon vill.
ja, inom lagens råmärke, såklart.
Jämfört med hur jag hade det som gift så är ju detta liv som jag lever nu rena lyxen.
Jag bestämmer allt själv: Vilken musik jag lyssnar på, vilka böcker jag läser och när och var jag läser dem. Jag har sänglampa och kan läsa i sängen, det hade jag inte förr. Vilka kläder jag ska ha på mej, alltså, det blir inget bråk om jag klär mej "fel". Vem jag pratar med och när och hur länge. När jag ska sova och vad jag ser på tv. han sa aldrig rakt ut vad jag fick och inte, men hans reaktioner talade sitt tydliga språk


Inga kommentarer: