Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 9 december 2011

Krympt i garderoben?

I mars i år, tror jag det var som jag köpte en tomtedräkt till Loppan. Hon var ju inte född ännu men lite framförhållning måste man ju ha.
Både mamma och jag tyckte dräkten var himla stor, alldeles för stor egentligen till en nio månaders unge, som Loppan ju är till jul. Men då skulle den ju räcka till både denna och nästa jul, resonerade vi. De senaste veckorna har jag länt mej lite osäker på det där. Jag tog fram dräkten och kollade på den och nog såg den ut att vara mindre nu än när jag köpte den. Oftast är det ju sånt som händer med mina egna kläder, men klart är nu att även i linneskåpet kan saker krympa. 
När Loppan var här häromdagen så tog vi fram dräkten och provade den på henne. Byxorna passade fint, mössan var trång, men den gick på. Tröjan, ja, hm svår att knäppa i ryggen var den. Hon får ha bara ett linne på under så går det nog med en aning våld att få den att sitta på jul. Men nästa jul? ha. Då kan hon ha den som benvärmare.
Som synes var hon lika glad ändå

 

4 kommentarer:

Karianne sa...

Akkurat som den ordentlige julenissen! Han har også drakta stramt over magen! Veldig sött med lua pressa på hue!

Malin sa...

Ja, den kommer hon att få ha mycket.
Helt riktigt, Julenissen är ju tjock om magen, nästan lika tjock är Loppans

LillaTuss sa...

Strunt samma om den inte passar. Hon är ju söt som socker ♥

Malin sa...

Ja hon är ju det.