Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 20 december 2011

Märkligt

Jag har tre rum ( typ ) Ett tv-rum, ett sovrum som också är hall och arbetsrum, och så ungarnas rum.
Rummet som gud glömde,( Rsgg) kallar jag det.

Ungarnas rum ska bli mitt sovrum, så att mitt nuvarande kan få bli arbetsrum på heltid.
Ja och hall, då.
Men att få ordning på  Rsgg är inte helt enkelt. Vad jag än gör så blir det aldrig klart. Hur mycket jag än plockar bort, så blir det aldrig tomt. Jag får en känsla av att saker bara uppstår spontant, därinne.

Lite otäck känsla.
 Ringer jag nån av ungarna och frågar om de ska ha det eller det, så " minns " de inte att de någonsin ägt något liknande. Detta gäller allt möjligt. Detta stärker såklart min teori om saker uppstår spontant.
Nu gör jag ett nytt försök. Tar fönstren så att åtminstone en liten del är dammsugen och avtorkad.







Inga kommentarer: