Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 19 december 2011

7

Rädslor. 
  
  1.   att någon idiot orsakar en bilolycka där någon av mina nära och kära eller jag själv blir inblandad
  2. att barnen inte blir bättre utan får leva med sina psykiska sjukdomar och besvär resten av livet och / eller att de förvärras.
  3. att jag inte får renoverat huset. att det kommer att vara för sent den dag jag äntligen får låna pengar
  4. att något händer mina nära och kära
  5. okunskap, ligger bakom mycket av de främlingsfientliga och rasistiska strömningar som vi har i samhället. Bakom annat också såklart. Men just främlingsfientligheten sprider sej med hög hastighet genom Europa.
  6. fundamentalister, av alla de sorter. kristna, muslimer, judar

Detta var den svårast listan hittills att producera. Jag går inte omkring och är rädd eller orolig i min vardag.
Biltrafik är väl det jag oftast är rädd för.

Inga kommentarer: