Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 18 december 2011

En lite hobby jag har är att spara på felöversatta meningar.
Jag hittar dem oftast på tv:n, tv 4 och 6:an är då klart överrepresenterade
Nu är det ett tag sen jag skrev ner något, men jag ska bjuda på några gamla godingar:

But who am I to talk ?  - Men vem pratar jag med  ?

We are the mentally challenged.  - De kallar oss torrbollar.

Not so hot for me now, are you ?  -Nu är du inte så het.


We´ll never belive this. - Will kommer aldrig att tro på det här.


Klar favorit........


We left the babyshower early, the water broke. -Vi lämnade festen tidigt, babyn kissade på sej




2 kommentarer:

thejeanettishway sa...

god morgon/fm!
trevlig 4:e advent of course :)
vi har ett litet tunt genomskinligt pudertäcke m snö!!!
kram//

Malin sa...

Tack detsamma
Här, ingen snö. Bara frost. Men jag är lika glad ändå. Tror inte att taket klarar en snöfylld vinter till, eller en del av taket kommer nog inte att klara det. Får jag fixat till det, hela alltihop, så kan det få snöa bäst fasen det vill. Kramar