Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 4 december 2011

Stjärnan och Granen

 Om man  har tråkigt en lördagskväll så kan man alltid muntra upp sej så här
Jag är M och talar svenska , min väninna är K och talar norska.
Det brukar låta så här när vi snackar


       M  helikoptern letade efter en man på mjölkeröd du

        han hade fallit i skogen o brutit benet
 
    Igår
    K
        Så fint at de hittade honom
  
   M

        nä det vet jag inte

        läste i bohusläningen att de letar efter honom
    K

        men... har han ringt o sagt at han ligger med brutet ben?

        den helikopteren jeg så, kjörte over mitt hus mot uddevalla
   M

        http://bohuslaningen.se/nyheter/tanum/1.1453298-skadad-man-soks-vid-mjolkerod

        ja han ringde helikopten körde först mot std sen mot ua
   K
        Men ok, da tar vi vel på oss stövlene å går ut å letar!
   M
        ja

        har du ficklampa

        min e sönder

        får köra med tändare annars
   K

        Jeg tar på meg julgransbelysningen
   M

        och lång kabel
    K

        Du kan låne stjärnan å ha den på hue
    M

        då blir jag fin
    K

        jepp, jättelång

        VI blir fine!
   M

        jag har också flera långa kablar

        tillsammans blir vi oövervinnerliga
    K

        Tenk om VI hittar honom, han tror sikkert at han er död om han ser oss
    M

        ja änglarna har kommit
    K

        Vi får ha nya namn: granen o stjärnan

        jeg tar med to tomme toaruller som vi kan ha som com-radio
    M

        och en sytråd
   K

        sytråd?

        jeg pakker ned en skistav som vi kan spjelke benet med.
    M

        ja mellan rullarna

        vi kan ta med mina gåstavar
    K

        ok, jeg pakker ned kaffe o pepperkaker

        mys pys må vi ha!
   M

        jag har lussekatter med

    K
        ok, har vi alt?

        Tar med Lotti også.
    M

        lite sprit

        i kaffet

        lotti hon dör väl av att gå hela den vägen

        vi tar mina katter istället
    K
        Det har Lotti i tunnan rundt halsen

        og Ragnar Hanås
    M
        http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=4837199

        Om olyckan
    K

        ok, da kan vi konsentrere oss om skogsmannen!
    M

        ja den hittar jag inget nytt om
   K

        ok, Ragnar H og jeg er redo
   M

        vem är det
   K

        Katta mi
    M

        jaha
    K

        Vi skulle jo ta med katter istedenfor Lotti!
    M

        ja jag tänkte på xxxx doktor
   K

        erú full eller??
    M
    Malin Stang

        nä

        inte än
    K

        Han er oppkalt etter han
    M
        fatta det nu
    K

        Lotti heter knutsson og Ragnar Hanås
    M

        som mina då fast de är döpta efter författare och personer i böcker
    K
        Ta med to sytråder! Tror vi må binde oss sammen
   M
        ja

        det är viktigt

        och dubbar

        om vi går genom isen
    K

        skal vi ta paraply
    M

        då hamnar vi väl i uddevalla
    K

        Er det is på Mjölkeröd?+
    M

        vet inte det ligger ju norr om mej.

        Norr om är det alltid kallare
    K

        Bare ikke vi ramler ned i ett golf-boll-hål
    M

        jävlar tänkte inte på det

        tror du dubbar funkar där med
    K

        det kanskje rekker med å holde armene rett ut
    M

        ser det framför mej

        men de är rätt djupa va
    K

        ja, det er vel sånn som på minigolfen, ballen kommer ut ett helt annet sted
    M

        kanske vi behöver ha nåt långt rep med oss också

        säkert
   K
        rekker vel med sytråd
    M

        nja jag har gått upp i vikt vettu
    K
        skal vel ikke overdrive
    M
        nä men sytråd liksom
    K

        jaaa, vi har jo förlängningssladden også
    M

        sant

        men detta verkar bli tungt och så blåser det. jag tror han får ligga till imorgon

        då kan vi ta min skottkärra, köra dit katterna och alla tillbehör och börja leta
   K

        ok, da går jeg o eldar istället.

        Det er jo faktisk ikke bare vi som kan redde hele verden!
    M

        nä det är ju inte det

        men imorgon då....
    K

        Godt at vi blei enige! Ja i morgon. Men ikke for tidlig, han kanskje liker å sove lenge...
    M
        som jag

        vid två?
    K

        og jag

    K

        jepp, två blir bra, da hinner vi med frukost
   M
        då säger jag till j att hon får klara sej själv imorgon då. Mamma ska på uppdrag
    K
        Ja, si det. det tar sikkert ikke hele dagen.
   M

        nä hittar vi honom inte vid enrén till Mjölkeröd, då får det vara

        entrén
    K
        Han sa faktisk at han lå i skogen!
    M

        ok, skogsbrynet då

        det är säker en turist i alla fall

        och de vet ju inte riktigt vad som är vad. Han kanske ligger i en buske
   K
        jepp. En norsk turist som har gått vilse fra Tjurpannan
    M

        Utan att falla i och drunkna och röra upp ett gammalt lik?
    K
        Jepp. Håper det er en kjendis!
   M

        Ja vem vill du mest
    K

        Så vi får lit oppmerksomhet
    M

        Jag vill Morten Harket

        ja det med

        men jag vill träffa morten
    K

        Ikke Morten! Jahn Teigen, han er lettere å bäre
    M

        så kan han sjunga " stay on this roads " för mej
    K

        Eller söte lille Skavlan
    M

        Teigen är ju som en pinne själv. Hoppas det inte är han för då hittar vi honom aldrig
    K

        Eller så hyler Jahn mil etter mil når vi bärer på han og det brekkte beinet
    M

        Skavlan får ligga kvar. Johan Golden kan det var då får vi kul i alla fall

        Ja eller min förste kaelighet...han har blivit knäpp i skogen
    K
        Teigen har kanskje klär på knokklene
    M

        kaerlighet
    K
        så vi kan finne han
    M

        ja förvisso, men tänk om där ligger en massa lik, ihjälslagna av golfbollar och så är där bara deras kläder igen liksom

        mycket för oss att bära då
    K

        Den går vi aldri på! Vet jo at vi ikke er Taigens förste kjärlighet
    M

        Vi är ju inte det men han har ju blivit knäpp och tror det
    K

        Äsj, vi kanskje bare merker opp stedet med ett golf-flagg
    M

        Bra idé den lär ju synas i blåsten

        DÅ får vi ju först bryta oss in i klubbhuset och sno en
    K
        Tror vi fortsetter med å selge kroppene våre isteden, virker mye bedre
    M

        Och varmare

        Så slipper man ju jan teigen dessutom
    K
        og enklere
   M

        Nåt vi kan

        Inga kablar
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud, fins de menneskene i virkeligheten??

Malin sa...

Vi är helt verkliga, ja.
Men det här var snällt jämfört med hur det brukar låta

Malin sa...

Eller så finns vi inte alls. Vi är kanske fullständigt påhittade

Huvudsaken är att vi inte gav oss ut och letade, han var redan hittad, samt att vi håller oss till det vi kan bäst, sälja våra kroppar