Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 11 december 2011

Party

Ikväll var det party
Julbord med Happy Price där jag jobbade i våras och somras. Så himla kul att de tänker även på oss som är visstidsanställda. Vi var på Konserven i Grebbestad och där bjöds vi på riktigt god mat och en härlig rockig show med 98 oktan. Extra kul när det är killar man känner på scen ( en del av dem i alla fall )  Som vanligt hann jag inte längre än sill, och lax innan jag var mätt. En laxpaté och skagenröra och lite goda ostar fick jag ner också, men sen var det stopp. En stund. Då hittade vi dessertbordet. My God. jag kan inte ens beskriva allt som fanns där, men det var allt från risgrynspudding och chokladmousse och tårta till olika sorters godis, många olika sorter. Och Kaffe. Något av det viktigaste efter en god måltid.  Jag drack såklart vatten till maten. men tog faktiskt en liten mugg glögg med starkvin när jag kom. Om det inte är alkohol i glögg kan det kvitta, då blir det som att dricka socker, tycker jag. Sen beställde någon, antagligen Stora Chefen Irish Coffee till hela bordet, även till mej. Och va fan, jag älskar ju det så jag drack. En. Där. Tog en till sen på Malcolms. Fast då en med bara två cl whiskey. Minns inte när jag drack alkohol senast. Har nog smuttat lite på glöggen med tandläkarsprit( eller ja, den är gjord av en tandläkare och det är sprit i ) som mamma och pappa får en flaska av varje jul. Men annars? Glad att jag gick. Jag har haft buskul. Sjungit sönder rösten, skrattat, ätit och druckit gott. Najs!

Inga kommentarer: