Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 22 december 2011

Jag läser mycket. Har alltid en bok på gång.
Just nu Maeve Binchy´s Circle of Friends. Riktigt bra, jag gillar Binchy.
Inte lika bra som de engelska deckarförfattare jag gärna läser, inte i närheten av King såklart, men helt ok.
På tal om King så var Lillstrumpa och jag på Återbruket och där fanns det böcker.  -Åh, säger jag. - Knackarna, den har jag inte. ( har ju läst den några gånger då men)  -Bra, säger Lillstrumpa, då får du den i julklapp.   Några dagar senare ska jag fylla i en lista på vilka Kingböcker jag har och vilka jag önskar mej och då upptäcker jag att jag har visst Knackarna, den står där i hyllan. Någon annan får få den i julklapp. Jag har 39 böcker av Stephen King, så att jag inte minns var och en är kanske inte så konstigt.

1 kommentar:

LillaTuss sa...

Här har du oxå en bokmal av stora mått. Just nu "Strindbergs stjärna" (orkar inte hämta boken o kolla författaren). Spännande och annorlunda som attan. Kallentofts sista ligger och väntar på mig