Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 31 december 2011

Så var jag på soc igår då.
Träffade Anna, samma tjej som jag hade i våras
Det viktigaste när man kommer till tex soc, tycker jag är att man blir bemött med respekt.
Det lyckas Anna med, åtminstone mot mej.  Vad andra tycker vet jag inte.
Under åren har jag varit på soc många gånger, oftast har det gällt stöd vid enstaka tillfällen.
och jag har då mött alla möjliga sorters socialsekreterare. Den där som lät mej göra min egen utredning och ensam dra mitt ärende för Arbetsutskottet och den där som lekte psykolog och skulle ha mej att prata om mina känslor för räkningarna, de är väl de jag minns mest. Sen finns en till, henne ska jag berätta om vid ett annat tillfälle.

Nyckelordet är i alla fall , respekt. Och något som jag anser som självklart, ekonomisk rådgivning. Det finns säkert en hel del av de som får nej som med rådgivning skulle kunna klara sin ekonomi

Inga kommentarer: