Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 16 december 2011

Kvalsterattack

Inatt blev det en sån där natt igen.
När det kliar överallt, nästan hela tiden. 
En sån natt då det inte går att sova mer än korta stunder.
Inte förrän i somras fick jag förstått vad det beror på.
Kvalsterallergi, eller överkänslighet. En ung kille på mitt jobb berättade om hur det
kunde börja klia, han var  allergisk då, och att det hjälpte att byta sängkläder.
Inte för att jag byter dem sällan, minst en gång i veckan åker de i maskinen.
Men ibland hinner tydligen armén av kvalster bygga upp sej snabbare än så. 
Tyvärr så  orkar inte jag gå upp och byta sängkläder mitt i natten, utan ligger där och kliar mej.
I natt så  slutade det med att jag gick upp, klädde på mej och la mej ovanpå sängkläderna istället. 
Hjälpte lite. Vid halv nio gav jag upp och satte på kaffe, startade nyheterna på tv:n och satte mej där och glodde. Kanske har jag sovit en timme totalt. Så idag får jag sova middag. Länge.

Inga kommentarer: