Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 21 december 2011

Det där med att sluta röka
Smart, man lever längre, om man inte råkar ut för något annat då.
Blir överkörd av en bil, trillar ner från ett tak, finns mycket som kan ta död på en.

Man slipper kanske kvävas till döds av KOL, i alla fall.
Men om jag nu vann tre år på att sluta röka, var det då värt det med tanke på hur jävla tråkiga de här senaste tre åren har varit? Det är frågan

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Känsligt ämne det här med rökning eftersom det hålls hetsjakt på oss (mig)!!! Så länge det är lagligt att sälja skiten måste det vara min ensak om jag vill dra i mig skiten. Jag VET att det är farligt. Men hur ska man hitta viljan? Karaktären är det inget fel på

Malin sa...

Jag håller med. Man måste ju ha viljan och det har jag för det mesta. Men faktum kvarstår, livet blev tråkigare utan cig.
Jag slutade när Kronofogden skulle börja mäta på min sjuklön. Då skulle det dras runt 1000 kr per månad och jag rökte för 800. Jag skulle inte kunna fortsätta röka med utmätning. Så jag slutade. Det var lätt, men inte roligt. Nu har jag väl några down-dagar och då längtar jag mer efter cig än annars. Ja och så rökte jag ju i några veckor för ett tag sen. Nikotinjävlarna vaknade till och de klagar nu