Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 31 december 2011

På grund av av.....

Så här: Jag har varit språkpolis, förr. Då kunde jag rätta folk, säga till dem att  -  så här heter det.
Så gör jag inte längre. Slutade i samband med att jag jobbat som lärare och sen läste svenska på högskolan. Men, det hindrar inte att jag tänker det ibland och inte heller att jag genom att försöka skriva och tala så korrekt som möjligt få andra att lära sej hur det ska vara.


När man hålls på sajter och skriver så hittar man detta:
Pga av att jag........
Folk tror alltså att de måste skriva så för att det ska bli rätt. Jag hittade en tråd om det här, i den hävdar en tjej envist att jo, det ska vara så pga av.
läs och förundras 

1 kommentar:

LillaTuss sa...

Hahahahaha.... Jag är oxå en sån... språkpolis, men försöker hålla truten.

p.g.a. av är FEL!!!!!