Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 2 december 2011

Huvudvärk. Idag igen. Halvsidig, men jobbig som helsidig. Eller, nä, helsidig är ju som att vara i en exploderande kanonkula ju. Får alltid migränliknande huvudvärk i samband med mensen, eller efter den. Sen kan jag få samma sorts huvudvärk av värken i nacken. Och så kan jag få migrän delux av rödvin, tex. Nu dricker jag ju i stort sett aldrig någonting, men jag har varit
med om huvudvärk av rödvin förr i världen och det var då inget att leka med.
När jag  jobbade i skolan hade jag migrän varje lördag. Jävla jobbigt när man har tre egna barn att ta hand om 
Men till slut hittade jag en lösning på det problemet också. 
Jag började gå upp lika tidigt på helgen som på veckan, tog en sovstund mitt på dan istället för att sova länge. och si, det hjälpte.
Nu ska jag ta en Anervan ( migränmedicin) och bälja kaffe, så ska nog den här dan bli fungerande till slut den också

Inga kommentarer: