Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 28 december 2011

Det blev en bra jul
Först  julafton hemma hos Lillstrumpa och hennes man. Jag, Kapten K och Sergeant J. Ja och så Loppan då. Loppan som först var lite tillbakadragen, men som kom sej efter en stund.
När man är åtta månader så är tio dagar utan att ha sett mormor nästan detsamma som att aldrig ha träffats alls. I alla fall en stund då. Mammas trygga famn bör vara nära, nära. Nu var det pappas trygga famn som var nära, mamma fixade mat. men det funkade jättebra. När vi hade varit där i en halvtimme så tinade lilltjejen upp och sen var hon idel solsken. Ja förutom när hon spydde då. 
Jag kom in i rummet och får se min dotter stå med Loppan uppochner och ungen spyr. Något i halsen. Ungen hade varit helt röd i ögon och ansikte. Men sen spydde hon igen, då i mitt knä. Jag tror inte hon var magsjuk, då borde vi blivit däckade allihop. Ja vilket som. Vi åt gott, drack gott och hade det mysigt. Mängder av julklappar. Förutom sminket i förra inlägget fick jag datorn jag skriver på nu. Den är såklart begagnad, men den har väldigt mycket mer minne än min förra och nu kan jag vänta med att köpa en ny. Den gamla var på gränsen till att krascha. Fick verktyg också. Och en klocka  Det var det jag önskat mej mest av den här julen. Jo och så fick jag en liten finurlig grej som man skrubbar ansiktet med.

4 kommentarer:

Nettan sa...

hej hej har följt dig ett tag på nätet.
hur har du det? bor du kvar i huset? är du sjukpensionär fortfarande,tyckte jag läste nåt om att du skule ansöka om soc?
hur har du det?
läste om när du fick ditt vatten,en härlig historia!
kika gärna in till mig. sjukpensionär med 6.500kr ut efter skatt.

LillaTuss sa...

Härligt med en dator som funkar. Allt behöver inte vara nytt. Jag vet... är expert på begagnat. Det är ett sätt att överleva ekonomiskt som ensamstående mamma. Nu är jag ju ensamboende mamma men ekonomin hinner inte bara ifatt sådär

Malin sa...

Hej Nettan. Jo tack jag har det bra. Jag var sjukpensionär fram till juni 2010. Då försvann min tillfälliga sjukersättning. Jag har jobbat i några omgångar, men bara sommarjobb. Det är svårt att hitta annat här. Nu har jag levt upp den här sommarens pengar och ska till soc imorgon igen, fick hjälp i tre månader i våras. Jag kommer att kika in hos dej, snarast. Ha det gott

Malin sa...

Hulda, ja det är så skönt att inte hela tiden få varningar om att hårddisken kommer att krascha. Nu kan jag jobba på i lugn och ro. Planen var att köpa en ny, men nu kan jag tänka om och lägga pengarna på annat, när de nu dyker upp.