Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 2 december 2011

LG tävlingen Drömstipendiet

Jag skrev ju här om att min dotter ställt upp i en tävling där man tävlade om ett stipendie på 25 000 kr.
Den som hamnade bland de tio bästa skulle få sitt bidrag läst och värderat av en jury. Det skulle inte gå på flest röster utan på både att man hamnat på topp tio och på juryns bedömning
Idag meddelades vem som vunnit. Då visar det sej vara en tjej som överhuvudtaget inte legat i närheten av topp tio.
Jag som läst massor av bidrag har inte ens sett hennes namn förut.
De som ställt upp och kommit bland de tio bästa är naturligtvis både besvikna och arga. Någon av dem skulle ju varit vinnaren.




2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Fult gjort. Verkar ju som om dom dragit lott

Malin sa...

Ja och det hade ju varit ok om de sagt så från början. Om det varit så att man skulle skicka in sitt bidrag och en jury kollade på alla och sen valde en favorit. Men så var inte reglerna