Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 13 december 2011

Måsten. man måste städa, man måste diska, man måste tvätta, man måste fixa inför jul.
Om man tänker, Jag vill, istället.
Jag vill städa, jag vill diska, jag vill tvätta, jag vill fixa inför jul.
Alternativt, Jag väljer
Jag väljer att städa, jag väljer att diska, jag väljer att diska, jag väljer att städa inför jul.

För då är man närmare sanningen. Ingen står över en och tvingar en att göra saker.
Man väljer själv, man får vara beredd på att ta konsekvenserna av sina val naturligtvis.
Väljer jag att inte städa, då blir det skitigt och rörigt runt mej
Väljer jag att inte jobba så har jag ingen inkomst.
Men valet är ändå mitt
Nu väljer jag att städa ut ett par fönster






Inga kommentarer: