Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 16 december 2011

Smink

Jag är alltid sminkad när jag befinner mej runt andra människor.
Nja, nästan alltid då. Kommer det någon hit hem, nån i familjen eller någon som kommer oanmäld, då får de se mej osminkad.
Men jag åker inte och handlar eller jobbar, eller går på något möte, eller gör något annat osminkad.
Oftast rätt mycket färg runt ögonen, mer på en vardag än om jag ska ut på krogen. Tvärtemot andra, skulle jag tro.  Men jag kan nöja mej med bara foundation, eyeliner och mascara också.
Varför inte osminkad då? Jag vill vara så snygg jag kan. Och mina ögon gör sej förbaskat bra med smink
Förr sminkade jag mej varje dag hemma också, jag skulle ju se mej själv i spegeln. Men det har jag lagt ner nu.

Inga kommentarer: