Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 16 december 2011

Aktiv dag

Ja jag är nöjd med den här dagen så som den sett ut hittills.
Vaknade ju efter värsta kliar natten, sov jag en timme sammanlagt så var det inte mer i alla fall.
Halv nio till elva såg jag på nyheter, käkade upp den rökta lax som jag köpte igår. Synd, den hade suttit fint nu. Ja och drack kaffe, såklart.
Sen bar det av ut. På med en maskin tvätt, skura av fönstren och dörren på norrväggen. massor av alger och skit. Och katthår. Skurade trappan, den har varit förrädiskt hal av alger. Sen tömde jag vattentunnor. Tre stycken, innehållande ca 500 liter vatten tillsammans. Får väl se hur mina armar känns imorgon. Efter det så skurade jag de tunnorna med såpa. Två tunnor kvar nu, men de får anstå till imorgon. Jag fick sågat ur en del grenar ur det ena körsbärsträdet och grävt upp en vinbärsbuske. Kom på en bra lösning på var den ska stå i fortsättningen. Planterade lökar, nån Tulpansort, Têtê-a-Têtê, och nån som hette Blåstjärna. Samlade ihop trädgårdsstolar som ska skuras och flytta ner i källaren. I med en ny maskin. Hängde den första. Tömde stora kärl som jag har till blommor. Fick använt den jorden till att fylla ut lite i gräsmattan. Ja och så plockade jag bort en massa pinnar från gräset. var nog det jag hann. Jag lekte en del med katterna också och kelade med dem. Och gick in och åt mellanmål och ringde stora dottern. 
Sen blev det några timmars sömn och dryga timmen slöande med stängda ögon. Nu har jag satt en deg, som jag strax ska baka ut. Ännu en maskin ska igång och orkar jag så ska jag diska en del av kärlen eller en del krukor. 
Hoppas jag har samma energi imorgon. Eller snarare: att jag klarar av att uppamma den

 Hann med ännu en tvätt och fick bytt sängkläderna dessutom. Färdiga bullar och ny bryggt  kaffe väntar nu.

Inga kommentarer: