Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 16 februari 2014

Regnet det bara öser ner....

Så trött jag är på detta. Det är vatten överallt och marken kan inte ta emot mer.
Idag är tanken en promenad till Grebbestad och tillbaka. Runt 1,2 mil. Men skall det regna så här som det gör just nu, då skiter jag i det.
Det finns att göra här inne så det räcker och blir över.

Jag har så svårt att fatta att det finns människor som tycker att de har en massa tid över. Som inte vet vad de skall göra med den tid de har. För egen del så kan jag börja på morgonen och hålla på till kvällen och ha att göra veckan igenom.

Visst, det är skillnad på att bo i hus mot i en lägenhet, tex. Men jag har bott i lägenhet och haft fullt upp och jag hör samma klagomål om för mkt tid från folk som bor i hus.
Har man hemmavarande barn så blir det ännu konstigare för mej att man kan anse att man har för mycket tid.

Jag vaknade före klockan idag igen. Idag 40 minuter innan den skulle ringa. Detta efter en natt med riktigt dålig sömn. Antingen är det träningen som börjar ge utdelning, eller så är det järnet som fått upp mitt hb till normalnivå eller båda på en gång.
Jag är inte utvilad, inte pigg, men vaken och det är bra nog det.

Inga kommentarer: