Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 20 februari 2014

Gymmet idag.
Rodde 902 meter på 5 minuter på läge 6.
Så nu är det snabbare tempo i fortsättningen, jag vill kunna ro 1500 meter på 5 minuter. Den som lever får se.
Vi gjorde vårt program på 60 minuter istället för 75 idag. Vi jobbade nog mer koncentrerat, antar jag.

Det bidde ingen promenad igår, det snöade och så fick jag besök och sen töade det. Jag är lite rädd för halka.
Imorgon är det handladag så det blir inte nån träning direkt. Om jag inte gör lite mage och stretch då, men det är väldigt osäkert, det. Jag börjar få väldigt ont i halsen. Det straffar sej att pussa förkyld snorig liten unge. Speciellt när jag gjorde det i timmar. H*n ville bara vara med mej i mitt knä hela tiden jag var där. Oavsett vad jag gjorde. Och jag tackar inte nej när en liten vill pussa mej. Förkyld eller ej.

Loppan var här igår. Hon har influensa. Av henne fick jag inga pussar. Men hon satt i mitt knä och vi gosade så hennes virus har förmodligen också hoppat över till mej. Jag lär ju märka det. Influensa har jag aldrig haft. Jag fick däremot alltid bronkiter när jag blev förkyld som liten och faktiskt till jag var ung vuxen. Fruktansvärt tillstånd med helt tätt bröst, hosta från helvetet och en massa dödsångest på nätterna.

Jag lägger in ett par bilder här. En när jag står avslappnad och en när jag spänner magmusklerna. Detta är efter vårt pass idag och jag har då hållit in magen i en timme, så det fanns inte mycket ork kvar. Men lite skillnad blir det. Vältränade magmuskler gör susen och det är det jag skall ha igen. ( då slipper jag dra in dem, de är indragna ändå ;) )


Som synes så finns det en del att jobba bort

Inga kommentarer: