Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 4 februari 2014

Idag började jag på gymmet.
Jag har funderat ett tag, räknat på om jag har råd. Det har jag väl egentligen inte.
Men har min kropp råd att inte tränas?
Att gå 6 km varje dag är en bra början, men det tränar inte hela kroppen.
SÅ idag har jag:
* gått 2,5 km ( hittills, kanske blir en vanlig runda ikväll)
* gått på gåband
* tränat på en crosstrainer
*gjort en del uppvärmningsövningar på golvet
* tränat styrka, mage, balans och rygg på golvet

Bäddat för träningsvärk imorgon? Nä, jag hoppas inte det. Vi tog det rätt lugnt, trots allt.
Men vi gjorde 8 repetitioner på varje övning och gjorde varje övning 3 gånger.

Jag vet vad jag vill. Jag vill bli smidig igen. Stark och uthållig och jag vill öka min kondition.
Och bara jag kan fixa´t

Inga kommentarer: