Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 8 februari 2014

Jag fick ladda  på en ny omgång surf på min mobil.
Detta för att kunna höra på musik när jag är ute och går.
Tanken var att slippa detta, 55 kr extra kunde ha blivit några middagar, men surfen var slut, jag vill inte gå utan musik, det gick inte att rippa mina cd-skivor, så vad göra då?
Jo betala och se glad ut.
Jag skall fixa detta på något annat sätt, en annan dag vid en annan dator.
Rippa eller ladda ner eller både och.
Självklart kan jag gå utan musik, men att ha bra låtar i öronen förhöjer hela upplevelsen, tycker jag. Jag går snabbare, mer fokuserat med musiken på.
Sen slipper jag höra blåst och biltrafik, vilket också är stora plus, för mej.
Men går jag för njutning inne i en skog, då är det  skogen ljud jag vill höra,  inget annat

Inga kommentarer: