Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 22 februari 2014

En liten Loppa

Hastigt och lustigt blev jag barnvakt igår kväll.
Lillstrumpa fick ett rött märke på handen och så domnade den. Detta kan innebära en propp ( total nyhet för mej) och eftersom hon haft proppar förut så måste detta kollas upp.

SÅ de åkte in till NÄL och Loppan och jag blev kvar här då.
Vi lagade mat. Jag skalade och delade potatisarna, Loppan la potatisbitarna i grytan. Loppan skar falukorven, jag delade lökar och tomater och Loppan fördelade bitarna runt korven.
Sen åt hon en skiva kall korv. Jag pressade potatis till mos, Loppan hade i peppar och mjölk, jag hade i salt och smör ( smör är nästan som kräm, konstaterade en nöjd unge som passade på att smörja in händerna lite )
Så åt vi då detta.

Loppan hittade en del av mitt smink i vardagsrummet. Jag hade målat mej innan jag åkte och handlade, tidigare på dagen och sminkväskan stod kvar.
Gillar man smink, och det gör Loppan, då passar man på,och det gjorde hon också.
För en gångs skull kommer jag att publicera några bilder på henne. Ett litet undantag från  min regel om att inte slänga ut ungarna på nätet i tid och otid ( eller alls)







 Det började lite fint med ljust brun, guld, röd och grå. Men så hittade hon min grön/svarta och då kom hon igång på riktigt. Den har enormt mycket pigment som synes.
Hon blev renare när jag tvättade av henne, men inte ren.

Lillstrumpa hade förmodligen en propp, enligt doktorn.
Men de har gjort en datortomografi på huvudet och där fanns ingen propp och de har gjort ett ultraljud på ar och hand och där fanns heller ingen propp. Med tanke på de gav henne en spruta med propplösande medicin igår och gjorde de här undersökningarna idag så är jag inte förvånad över att de inte hittade några proppar. Lite som att hälla i propplösare i vasken, vänta på att den gjort sitt jobb och sen konstatera att det inte är något stopp i rören!

Skillnaden här är att Lillstrumpa nu måste äta Waran resten av livet och det i sej innebär en risk. En risk man är villig att ta om man vet att man haft en propp, men mindre villig att ta, kanske om man inte vet om det var en propp eller ej?
Logik för läkare, inte för mej i alla fall.




Inga kommentarer: