Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 13 februari 2014

Jag var på gymmet idag.
Knappt en och en halv timmes träning och jag ville ha mer.
Både Kapten K och jag känner detsamma: vi vill mer.

Jag går drygt 6 km måndag, onsdag, lördag. På söndag går jag en långpromenad.
Eller så byter jag mellan lördag och söndag, det blir som det faller sej.
Tisdag och torsdag är det gymmet och fredagar zumba här hemma.
Så är tanken och så har det varit. Men nu känns det som om jag vill ha en dag till på gymmet.
Kanske lägga till fler övningar efter att vi gjort de vi gör nu. Styrketräning är det jag tänker på främst.

Nåväl vi kör väl på så här lite till. Ökar tyngderna i de övningar vi gör nu, lite i taget.
Jag går på gåband och ror som uppvärmning. Rodden ökar jag med 250 meter per gång. Jag vill inte ha några inflammationer i axlar, nyckelben, eller armbågar, inte.

Inga kommentarer: