Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 9 februari 2014

Jag satte mobilen så den skulle ringa kl 09 i morse.
Och jag ställde in radion i mobilen så den skulle börja 0850
Lite mjukstart sådär, jag brukar göra så.

Vid 2230 tog jag 15 mg Mirtazapin, ett antidepressivt medel som gör att man slappnar av och somnar lättare om man är mkt spänd. Jag tar dem ibland, oftast en lägre dos än detta.
Somnade, sov gott och drömde som vanligt massor.
SÅ vaknade jag. Av mej själv. Nice.
Jag låg en stund och väntade på att radion skulle gå igång, för ofta är det ju så att jag vaknar precis före alarmet går igång. Inget hände.
Jag låg en stund till. Inget hände
Jag gick upp och kollade klockan, 1250 !!
Uppenbarligen har jag sovit över en timme med värsta ringsignalen från mobilen. Att jag kunde sova genom radion, det fattar jag, men ringsignalen! Fasen, jag som var så stolt över att jag vaknade före klockan, där fick jag!

Inga kommentarer: