Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 15 februari 2014

Lite kul!

Jag kommer precis från gymmet. Tredje dagen den här veckan.
Vi gick ut försiktigt med tisdag och torsdag för att inte ta i för mycket från början och sen kanske tröttna. Men, jag började känna att det var väldigt långt mellan torsdag och tisdag och föreslog för Kapten K att vi skulle test en dag i helgen.
Så idag var vi alltså där. Lika kul som alltid och det kändes inte som om det blev för mycket, heller.
Jag går på gåband och ror i en roddmaskin som en del av min uppvärmning. Går i 5 minuter i en hastighet av 6 km/ h. Rodden som jag började med i tisdags, har jag tagit det lugnt med. Den påverkar ju mycket på armarna och bak i ryggen  och jag vill inte överbelasta och få inflammationer. Så första dagen rodde jag 500 meter, andra 750 och idag 1000 meter. Idag tog det 5 minuter att göra 1000 meter, så det får bli nån form av måttstock för mej.
Tanken är att lägga på 250 meter per gång.

Jag la också på en del hantelövningar idag. Försiktigt, 3 kg:s vikter bara. Men två till övningar i alla fall. På sikt kommer de att stärka mina armmuskler och snygga till armarna. ( de och trädgårdsarbetet ;)  )

Hur som helst. I tisdags vägde jag mej, i torsdags också och då vägde jag ett hg mindre än på tisdagen. Så jag tänkte idag att ett hg till har jag nog tappat kanske. Inte då! 1.2 kg hade försvunnit. Så 1.3 kg den här veckan. Rätt ok va?
Då åt jag semla på tisdag och lite lösgodis igår, plus att jag har ätit bröd med smör och marmelad tre morgnar av fem. Så det kan inte bara vara vätska som försvinner för att jag inte ätit bullar, kakor eller goa mackor, men en del av det är säkert vätska. Det tror jag absolut.
Det var i alla fall roligt och jag kommer att fortsätta väga mej varje gång jag är på gymmet.
Inte för att jag inbillar mej att jag kommer att tappa på det här sättet, eller ens alls, egentligen. Det är ju inte mitt huvudmål heller. Men en bonus, absolut.

Inga kommentarer: