Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 22 februari 2012

Vårkänslor

Vaknar av solsken som lyser in genom köksfönstret.
Ligger jag på vänster sida så ser jag ut genom det, tvärs genom rummen.
Kvitter av fåglar i stor mängd och mångfald från trädgården
Katter på språng upp i träden efter dem
Katter utspridda, liggandes och lapa sol. De njuter.
Det töar, snart är all is borta
All snö med
Njutningsfulllt. 
Om solen skiner imorgon så lägger jag mej i solstolen
Brukar alltid sola nu, till sommaren hinner jag inte, orkar inte ligga stilla i värmen, klarar inte att vara stilla alls så länge jag är här i trädgården. Men det är ren njutning
Pelargonerna jag sådde står nu i egna krukor och växer på lite för var dag. Snart ska jag så fler sorter. Njutning.
Jag får små stötar av handtag, diskbänk, kranar, inte njutning, men väl vår. En laddning som återkommer varje år.
Om det regnar imorgon  så är det helt ok, då töar resten av isen. Och förhoppningsvis marken, då kan jag börja gräva sen, det är motion och njutning det

Inga kommentarer: