Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 25 februari 2012

Idag

                                      Blev det trädgårdsarbete för hela slanten, nästan.
Jag har krattat pinnar, det är ett evighetsjobb här, och skurit ner två svarta vinbärsbuskar. Radikalt.

Gräsgången här ska bli bredare

Mycket gammalt och dåligt fanns det i de här, plus att det behövdes en rejäl rensning av platsskäl


Detta är busken längst till vänster ovan. Inte så mycket kvar, men snart så kommer nya fina skott

Ja, Ölandstok före

...och efter
                      Runt alla buskar har jag lökväxter, Scilla, Påskliljor och Krokus, lite Snödroppar.
                              Aldrig sånt i  rabatterna, utan bara i gräsmattan och runt buskar och träd.



Lägg till bildtext
                Hann med tre maskiner tvätt också och hängde ut på tork för första gången i år.


                                                    Katterna klagar inte på solskenet
Kurre tog stolen och satt i den och tvättade sej.

Jansson njuter

                                     Imorgon ska jag såga ur resten av vinbären, vildrosorna och så frön
                                                                Hoppas på många timmar ute

Inga kommentarer: