Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 8 februari 2012

Klagosång

Jag är ungefär lika förtjust i folks klagande över vikten som jag är över folks klagande över förkylning
Alltså inte alls då
Detta hindrar mej inte från att till och från, inte ofta, klaga lite själv.
Förkyld är jag ju i stort sett aldrig och sjuk i förkylning, aldrig alls nu för tiden ( ta i trä )
Så det får bli över vikten då.
Förr klagade jag över att jag vägde för lite. Jag frös, det stack ut ben överallt, jag hade inga bröst.
Jag har inga gigantboobs nu heller, men det sticker inte ut några ben mer än där det ska göra det, alltså där mina ben är.    Jag behöver väl tappa 10 kg, minst. Det handlar om att passa i alla de fina kläder jag faktiskt är ägare till.
Bebismusklerna runt magen har nått en punkt där det ser ut som jag blivit mamma till ett dagis istället för till de tre gamar jag de facto har fött. Då är det svårt att passa i byxorna serrni.
Jag slutar med socker, tänkte jag. Det har ju Lillstrumpa gjort med framgång. Men hah, tro inte att det hjälpte på mej, inte. För det gjorde det inte. Det hände inte ett skit. Blir som den enda gång jag provade pulverdiet. Efter en vecka hade jag gått upp tre hg.
Nä, jag vet vad jag måste göra och det handlar om att röra på sej. Tyvärr räcker det inte med att gå långt en gång, som jag anser att det borde.Jag vill gå av lust, inte tvång. Men lusten infinner sej nog. Jag hoppas så.
Jag reggade mej på Matdagboken.se valde gratis medlemskap och kan nu se hur mycket jag äter och vad mina promenader ger mej. Gott så.  Utom igår då åt jag chips. 999 kgkalorier. Det är ju gott med chips ju. Men antingen så äter jag nästan inget mer den dagen, eller så går jag min runda tre gånger.  Tufft val, chips är gott

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Trodde du skrev om mig först och undrade hur du kunde veta så mycket om mig. Men så såg jag att du fött fram tre... jag har bara fött fram en... å ändå alla dessa extra kilon. OBS! Förlossningen ägde rum för drygt 21 år sedan?? Promenader ska det visst va... eller i alla fall röra på sig. Vart kan man köpa den där lusten och motivationen som behövs? Jag har googlat men hittar ingen sida...

Malin sa...

Ja mina graviditeter är ingen ursäkt. Efter sista ungen vägde jag 45 kg. Allt är tobaksbolagets fel. Jag slutade röka för det var tydligen farligt med cigaretter?
Bebismusklerna finns där, oavsett vikt, mer eller mindre synliga. Just nu mer än mer.
Jag gillar ju att gå,men inte när jag måste, om du förstår