Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 22 februari 2012

Räkneverk

Det kan ju vara kul att se hur många som besöker bloggen.
Men att hitta ett verktyg som visar unika besökare har inte varit helt enkelt.
Jag har ett, men då räknar den in mej också, det gillar jag inte.
Men jag har kvar den, dels för att den enbart räknar människor och för att man kan se ip-adresser på folk OM det skulle finnas behov för detta.
Bloggers egen räknare ger jag inte mycket för. Läser man statistiken så måste man skala bort ca hälften för det är inte människor, utan datorer långtbortistan. Räkneverket som man kan ha på framsidan räknar både dem, riktiga människor och en själv, trots att man lagt in order om att inte bli räknad. Hur många gånger på en dag kollar jag framsidan på min blogg ? 10 kanske. Ser över texten, redigerar, går tillbaka, kollar mina länkar till andra för att se om något hänt, vissa dagar blir det säkert fler än 10 gånger. Och varje gång räknas.
Varje gång någon annan går in räknas också, så det blir inte unika besökare i räkneverket heller, tråkigt.

1 kommentar:

Malin sa...

Ska tillägga att den dessutom räknar varje gång nån klickar på ett inlägg och läser. Så om en besökare läser 10 inlägg genom att klicka på varje enskilt ( så gör jag själv ofta ) så blir det 10 läsare i räknaren istället för en enda.